DSC 2791

Businessliken luetuimmat ja flopanneimmat työpaikkailmoitukset 2016

Businesslike julkaisee avoimia paikkoja monissa eri kanavissa, joista Monster on yksi. Sieltä saamiemme tilastojen perusteella yli tuhannen katselukerran työpaikkailmoitukset olivat vuonna 2016 pääasiassa markkinoinnin ja sisäisen laskennan tehtäviä. Tällaisia magneettipaikkoja olivat Businesslikella mm. SCA:n markkinointi- ja asiakaspalvelukoordinaattorin sekä Restelin Brand Managerin tehtävät.

Laskennan tehtävistä Akateemisen Kirjakaupan Junior Management Controller-tehtävä ylitti myös reippaasti 1000 katselukertaa.

ReachMeen Country Manager -rooli oli senior-tason tehtävien kategoriassa toiseksi katsotuin, mutta koko potin vei Akateemisen Kirjakaupan Sales Manager tehtävä lähes 5000:lla katselukerralla. Se on huipputulos myös Monsterin kaikkien ilmoitusten mittakaavassa!

Keskimäärin Businessliken ilmoitukset keräsivät itselleen Monsterissa 616 lukijaa per ilmoitus.

MILLAISIA OLIVAT HAASTAVIMMAT TYÖPAIKKAILMOITUKSET?

Millaiset työpaikkailmoitukset eivät kerää silmäpareja?

Anonyymi työpaikkailmoitus toimii vain erittäin kiinnostavien tehtävien kohdalla. Anonymiteetti on korvattava sisällön muulla korkealaatuisuudella ja informatiivisuudella. Haastavia työpaikkailmoituksia ovat myös ne, joissa haetaan hyvin erikoistunutta osaamista ja aktiivisia hakijoita on ylipäätään todella vähän. Businessliken työpaikkailmoituksista tällaisia olivat mm. konsernikonsolidoinnin ammattilaiset ja ifrs-asiantuntijatehtävät sekä mm. Telesales Business Analystin kehittäjärooli Bonnierille.

Palkanlaskijapaikat olivat Businessliken hauista kaikkein haastavimpia. Eikä näin ollut yksinomaan Businessliken kohdalla! Palkanlaskijoiden aktivointi on aina haastavaa. Anonyymeina haetut junior-palkanlaskijan ja palkanlaskijan työpaikkailmoitukset keräsivät Monsterissa vain reilut 140 katselukertaa. Myös tilinpäätöstaitoisten kirjanpitäjähakujen anonyymit ilmoitukset keräsivät vain reilun kahden ja puolen sadan katselukertoja. Ruotsinkielentaitoinen asiakaspalvelija-tehtävä ei sen kummemmin kiinnostanut, tai kuului todennäköisimmin haasteellisten rekrytointien sarjaan juuri ruotsin kielen erinomaisen kielivaatimuksensa tähden – katselukertoja vain reilusti alle 200.

Onneksi myös nämä haastavimpien ilmoitusten rekrytoinnit saatiin onnistumaan! Sitä vartenhan ovat rekrytointiammattilaisten omat verkostot ja aktiivinen hakijahankinta.

Etsitkö töitä? Lähetä sähköinen hakemuksesi Businesslikeen, niin olet yhdellä hakemuksella mukana monissa eri hauissa.

Etsitkö työntekijää? Ota yhteyttä, autamme mielellämme!

Marju Vuorensalmi

Marju Vuorensalmi

Johtava konsultti & partneri

Tilaa Businessliken uutiskirje:

Ota yhteyttä

Tilaa Businessliken uutiskirje

Piristämme päivääsi raikkailla työelämäteemoilla muutaman kerran vuodessa.

Kiitos uutiskirjetilauksesta!

Search